Pagrindiniai dyzelinių variklių tipai

1890-aisiais Rudolfas Dieselis išrado efektyvų vidaus degimo variklį, kuris naudoja kompresinį uždegimą. Ankstyvieji dyzeliniai varikliai buvo didelis ir varomi mažu greičiu dėl apribojimų, susijusių sudegalų įpurškimo sistema. Tačiau patobulėjus technologijoms, pagerėjo ir šie varikliai, todėl jie vis dažniau visur taikomi ir yra tapę vienu populiariausių variklių automobiliams. Tačiau pasirinktas dyzelinių variklių remontas Kaune Jums bus suprantamas tik tada, kai išmanysite apie skirtingas dyzelinių variklių rūšis. Taip geriau supraste ne tiek apie variklius, bet ir apie atitinkamą jų priežiūrą ir naudojimo būdus.

 

Trys pagrindiniai dydžiai

 

Yra trijų dydžių dyzeliniai varikliai:

 

  • Maži. Tai dažniausiai gaminami dyzeliniai varikliai. Jie naudojami automobiliuose, lengvuose sunkve-imiuose ir kai kuriose žemės ūkio bei statybiniuose darbuose. Taip pat naudojami kaip maži stanionarūs elektros energijos generatoriai (pavyzdžiui, pramoginiuose laivuose) ir kaip mechaniniai varikliai. Paprastai tai yra tiesioginio įpurškimo, įmontuoti, keturių arba šešių cilindrų varikliai.

 

  • Vidutiniai. Vidutinio dydžio varikliai naudojami sunkiasvoriams sunkvežimiams. Paprastai tai yra tiesioginio įpurškimo šešių cilindrų varikliai, įmontuoti į eilę, su turbokompresoriumi ir aušintuvu. Tokių dyzelinių variklių remontas Kaune siūlomas daugelyje servisų.

 

  • Dideli. Šie unikalūs varikliai naudojami jūrinėms, lokomotyvų ir mechaninėms pavaroms bei elektros energijos gamybai. Daugeliu atveju, jose yra tiesioginio įpurškimo, turbokompresorinės ir vėdinimo sistemos.

 

Kiekvieno dydžio variklis montuojamas į atitinkamą techniką.

 

Variklių tipai

 

Dyzeliniai varikliai yra dviejų tipų:

 

  • Dvitakčiai. Tokio tipo variklis per ciklą naudoja po vieną taktą į abi puses. Pirmasis taktas yra suspaudimas, dėl kurio suslėgtas kuras užsidega. Grįžtamasis taktas į cilindrą įneša kuro.

 

  • Keturtakčiai. Šis variklis turi vieną suspaudimo ir vieną išmetimo taktą. Kiekvienas iš jų turi dar po grįžtamąjį taktą. Todėl jis ir vadinamas keturių taktų. Suspaudimo taktas suspaudžia kuro ir oro mišinį prieš jam užsidegant. Išmetimo taktas išstumia išmetamąsias dujas.

 

Dauguma dyzelinių variklių naudoja keturių taktų ciklą, tačiau kai kurie didesni varikliai dirba naudojant dviejų taktų ciklą. Jei patiriate šių taktų sutrikimus, rekomenduojamas dyzelinių variklių remontas Kaune.

 

Dyzeliniai varikliai per daugelį metų žymiai patovulėjo ir itin plačiai naudojami. Norint geriau suprasti savo automobilį ir kaip veikia šie mechanizmai, visada gera idėja pasidomėti apie šias sistemas plačiau. O kilus bet kokioms problemoms, kreiptis pabalgos į servisus.